Στάσεις που Προάγουν την Υγεία, τη Διατροφική Συμπεριφορά και Σχολική Επίδοση των Μαθητών

Copyright: © 2019

Τόμος: 30

Τεύχος: 177

Άρθρο: 3

Σελίδες: 6

ISSN: 1105-9311

EISSN: 2623-4785

Περίληψη

Αντικείμενο της συγχρονικής (cohort) αυτής μελέτης είναι η διερεύνηση των διατροφικών στάσεων και αντιλήψεων 225 παιδιών (97 αγόρια, 128 κορίτσια) της Ε΄ τάξης των 12 Δημοτικών σχολείων της Κω, με τη χρήση ερωτηματολογίων που αφορούν στις καθημερινές διατροφικές συνήθειες των παιδιών (και των γονέων τους), το βαθμό φυσικής δραστηριότητας, την εικόνα σώματος και το βαθμό του στρες που βιώνουν καθημερινά. Αποτελέσματα: Ο μέσος όρος αξιολόγησης των μαθητών της έρευνας, από τον δάσκαλό τους, ήταν 4,02 (βάση της κλίμακας Likert 1-5), ο οποίος φανερώνει μια υψηλή σχολική επίδοση. Από την άθροιση των απαντήσεων στο ερωτηματολόγιο προσκόλλησης στη Μεσογειακή Διατροφή (KIDMED) προέκυψε ο δείκτης KIDMED με τιμή 8,9 (κυμαίνεται από 0 έως 12), καταγράφοντας, ωστόσο, μια αρνητική τάση των παιδιών στην τακτική κατανάλωση ξηρών καρπών και ψαριού. Με τη χρήση του ψυχομετρικού εργαλείου Αυτοεκτίμησης-ΠΑΤΕΜ ΙΙ (τιμές από 1-4, με τις υψηλότερες τιμές να αντανακλούν υψηλότερα επίπεδα αυτοαντίληψης και αυτοεκτίμησης), προέκυψε ότι τα μελετώμενα παιδιά είχαν ένα πολύ καλό επίπεδο αυτοεκτίμησης. Επιπλέον, στο ερωτηματολόγιο Άγχους Προδιάθεσης, με το δείκτη STAIC Αtrait=48,2 (κυμαίνεται από 20 έως 60), βρέθηκε πως τα μελετώμενα παιδιά δεν αντιδρούσαν με ένταση σε δύσκολες καταστάσεις. Συμπεράσματα: Οι μόνες στατιστικά σημαντικές διαφοροποιήσεις, που αναδείχθηκαν, αφορούν τη συσχέτιση της καταγωγής του πατέρα με τη σχολική επίδοση των μαθητών

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email