Πώς Αντιλαμβάνονται οι Επαγγελματίες Υγείας τη Συμβολή της Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στη Βελτίωση των Σχέσεών τους με Συναδέλφους και Ασθενείς

Copyright: © 2022

Τόμος: 33

Τεύχος: 185

Άρθρο: 2

Σελίδες: 5

ISSN: 1105-9311

EISSN: 2623-4785

Περίληψη

Εισαγωγή: Η Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση (ΣΕ) ιδιαίτερα στο χώρο της υγείας, συμβάλλει πέραν της επικαιροποίησης των γνώσεων του εξειδικευμένου προσωπικού, στη γενικότερη αναβάθμιση και βελτίωση των επαγγελματικών και διαπροσωπικών δεξιοτήτων του. Μολαταύτα, η ΣΕ είναι απαραίτητο να ενσωματώνεται σε μια ευρύτερη στρατηγική διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, τελώντας σε άμεση και διαρκή διασύνδεση με παραμέτρους όπως η ικανοποίηση από την εργασία, τα κίνητρα, οι συνθήκες εργασίας, η διεπαγγελματική συνεργασία και η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών υγείας. Σκοπός: Η μελέτη της στάσης των επαγγελματιών υγείας απέναντι στην επίδραση της ΣΕ στις σχέσεις με τους συναδέλφους και τους ασθενείς τους, αλλά και στα κίνητρα συμμετοχής τους σ’ αυτήν. Μεθοδολογία: 185 επαγγελματίες υγείας, προερχόμενοι από το επιστημονικό και διοικητικό προσωπικό Νοσοκομείων του ΕΣΥ, έλαβαν μέρος σε μια συγχρονική διερευνητική μελέτη από τον Φεβρουάριο έως τον Απρίλιο του 2020. Οι συμμετέχοντες, κλήθηκαν να συμπληρώσουν ένα δομημένο ερωτηματολόγιο, αποτελούμενο από 38 στοιχεία κλειστού τύπου, το οποίο και αποτελεί τη μεταφρασμένη στα Ελληνικά και σταθμισμένη Κλίμακα Κινήτρων Συμμετοχής (Participation Reasons Scale/PRS). Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν πραγματοποιήθηκε με το IBM Statistical Package for Social Sciences (SPSS) 21.0, σε επίπεδο στατιστικής σημαντικότητας 0,05. Αποτελέσματα: από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε η στατιστικά σημαντική θετική επίδραση της ΣΕ στις επαγγελματικές ικανότητες των συμμετεχόντων και στις παρεχόμενες από εκείνους υπηρεσίες σε ασθενείς, ιδιαίτερα δε σε υπαλλήλους ορισμένου χρόνου (b=0,2, 95% Δ.Εb.=0,1-0,3, p=0,025). Οι συμμετέχοντες στη μελέτη, μάλιστα, αναγνώρισαν τη θετική αυτή επίδραση ως το ισχυρότερο κίνητρο για τη συμμετοχή τους σε προγράμματα και δράσεις ΣΕ (Συνολική βαθμολογία στην κλίμακα: M=5,5, SD=1,1, Mdn=5,7). Συμπεράσματα: Οι επαγγελματίες υγείας αναγνωρίζουν ποικίλα κίνητρα συμμετοχής σε δραστηριότητες συνεχιζόμενης επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΣΕΕ), τα οποία και συνδέονται σε διαφορετικό βαθμό με την υποκειμενική τους ανάγκη για εργασιακή και προσωπική περαιτέρω ανάπτυξη.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email