Επικοινωνία και Αλφαβητισμός στην Υγεία: Η Εμπειρία των Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας στο Νοσοκομείο Θείας Πρόνοιας «Η Παμμακάριστος»

Copyright: © 2021

Τόμος: 32

Τεύχος: 183

Άρθρο: 2

Σελίδες: 6

ISSN: 1105-9311

EISSN: 2623-4785

Περίληψη

Εισαγωγή: Το επίπεδο αλφαβητισμού της υγείας αναδεικνύεται σε σημαντικό προσδιοριστικό παράγοντα διατήρησης του επιπέδου ατομικής και δημόσιας υγείας, επηρεάζοντας τόσο την επικοινωνία, όσο και την ικανοποίηση από το γιατρό και το σύστημα υγειονομικής περίθαλψης. Σκοπός: Η μελέτη της σημαντικότητας της επικοινωνίας και του επίπεδου αλφαβητισμού στην υγεία των ληπτών υπηρεσιών υγείας, τόσο στη συνολική διαχείριση της υγείας τους, όσο και στην ικανοποίησή τους από τις προσφερόμενες υπηρεσίες του Γενικού Νοσοκομείου Θείας Πρόνοιας «Η Παμμακάριστος». Μεθοδολογία: Στο πλαίσιο της έρευνας, το χρονικό διάστημα Μαρτίου- Ιουλίου 2019, προσεγγίστηκαν με δειγματοληψία ευκολίας 220 ασθενείς-λήπτες υπηρεσιών υγείας του νοσοκομείου. Μέσω προσωπικής συνέντευξης κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις που εκφράζουν τις απόψεις τους σχετικά με την επικοινωνία και σχέση ιατρού ασθενούς, καθώς και σχετικά με τον αλφαβητισμό στην υγεία. Η εσωτερική αξιοπιστία του ερωτηματολογίου ελέγχθηκε με τη χρήση του συντελεστή Cronbach’s-a. Για την ανάλυση χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα SPSS 22.0. Αποτελέσματα: Το 76,4% των συμμετεχόντων θεωρεί ότι ο ιατρός τους αφιερώνει πάντα/συχνά το χρόνο που χρειάζονται κατά την επίσκεψη, ενώ ποσοστό 35,4% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι αποφεύγουν να κάνουν ερωτήσεις στο γιατρό τους, γιατί θεωρούν ότι βιάζεται ή δεν έχει πολύ χρόνο. Σε ποσοστό 79,1% οι ερωτώμενοι απάντησαν ότι ο γιατρός τους, τους αφήνει να μιλήσουν πάντα/συχνά χωρίς να τους διακόπτει την ώρα που μιλούν. Ωστόσο οι γιατροί σε ποσοστό 44,6% μιλούν με ιατρικούς όρους και οι ασθενείς δεν τους καταλαβαίνουν. Επιπρόσθετα, οι συμμετέχοντες σε ποσοστό 75% πάντα/συχνά διαβάζουν τις οδηγίες που αναγράφονται στο κουτί των φαρμάκων, ενώ το 36,4% δεν τις.καταλαβαίνει. Σε ποσοστό 63,7% οι συμμετέχοντες αδυνατούν να προλάβουν πιθανές επιπλοκές από την ασθένεια τους. Συμπεράσματα: Η ενδυνάμωση του επιπέδου αλφαβητισμού στην υγεία του χρήστη υπηρεσιών υγείας, αλλά και η ενίσχυσή του με επικοινωνιακές δεξιότητες θα οδηγήσει στην ενεργό συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων για την πρόληψη της ασθένειας, την προστασία, αλλά και τη βελτίωση της υγείας του.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email